فیلم | سفیر فلسطین: حاج قاسم نماد مکتب جاویدان جهاد و شهادت است
کد خبر: 3943028
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
در پیامی اختصاصی به ایکنا؛

فیلم | سفیر فلسطین: حاج قاسم نماد مکتب جاویدان جهاد و شهادت است

صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران، حاج قاسم سلیمانی را نماد مکتب جاویدان جهاد و شهادت توصیف کرد که نه‌تنها با فقدان ایشان، این مکتب به پایان نرسیده بلکه تا تحقق عزت، کرامت و آزادی کامل فلسطین و اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران به مناسبت نخستین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نائب‌رئیس سازمان حشدالشعبی عراق، با ارسال پیامی تصویری به ایکنا، حاج قاسم سلیمانی را نماد مکتب جاویدان جهاد و حماسه توصیف کرد که نه‌تنها با فقدان ایشان این مکتب به پایان نرسیده بلکه تا تحقق عزت، کرامت و آزادی کامل فلسطین و اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی، ادامه خواهد داشت.

ترجمه پیام اختصاصی سفیر به ایکنا بدین شرح است: 

«در ابتدا بنده این مصیبت دردناک را [سالروز شهادت فرماندهان مقاومت] که در عین حال مایه مباهات و افتخار ماست، به رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(حفظه‌الله)، خانواده محترم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ملت برادر ایران تسلیت عرض می‌کنم.

شهید حاج قاسم سلیمانی فرزند مکتبی جاودان است که پایان نخواهد داشت مگر با تحقق آرمان‎های ایشان که همانا تحقق وحدت و یکپارچگی سرتاسر جهان اسلام و آزادسازی فلسطین، سرزمین واقعه اسراء و معراج نبی(ص) و مسجد مبارک الاقصی، نخستین قبله مسلمانان، دومین مسجد تاریخ اسلام و سومین حرم شریف در جهان اسلام است.

بنده هیچ شکی ندارم که مکتب جهاد و شهادت‌طلبی که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده است، به کار خود ادامه خواهد داد و به دنبال آن است تا مجد و بزرگی را که با فروپاشی دولت وحدت اسلامی در سال 1924 بعد از جنگ جهانی اول سقوط کرد، به امت اسلام بازگرداند.

بنده معتقدم مکتب جهاد و شهادت، مکتب زندگی، مکتب آینده، عزت و کرامت است. بدون شک این امت بزرگ (ایران اسلامی) از زمانی که امام خمینی(ره) پرچم آزادسازی فلسطین و وحدت جهان اسلام را برافراشت، لاجرم بهای سنگینی را با خون فرزندان شهیدش پرداخت و بعد از آن جنگ ظالمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاد که میلیون‌ها شهید، مجروح و جانباز برجای گذاشت. ولی معتقدیم این مکتب که امام خمینی(ره) و بعد از ایشان آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه‌الله) پرچمدار آن هستند، بدون شک به اذن خدا پیروز خواهد شد و جهاد و شهادت، تنها مکتبی است که می‌تواند عزت و کرامت را به امت اسلام بازگرداند و هم‌پیمانی آمریکا ـ صهیونیستی را که از 200 سال پیش به امید ایجاد دولت استعمارگر بر فلسطین تشکیل شده و قصد دارد دامنه تجاوزات خود را تا اردن، سوریه، عراق، لبنان، نیمی از سینای مصر و حتی مدینه منوره در عربستان توسعه دهد، در هم بکوبد.

ولی مطمئن هستم که مکتب این شهدای جاوید، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر دوستان شهیدشان تا تحقق عزت، کرامت و آزادی کامل فلسطین و اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی، ادامه خواهد داشت.

حاج قاسم به عنوان نقطه درخشانی در تاریخ مبارزات با دشمن صهیونیستی شناخته می‌شود، چرا که در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی، از سال 1998 تا 2006 (جنگ 33 روزه) پیروزی‌های زیادی را در نبرد با رژیم صهیونیستی رقم زده است. حاج قاسم و دیگر دوستان رزمنده‌اش نماد مکتب جاویدان جهاد و شهادت هستند و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را از اجر و پاداش ایشان محروم نکرده و از ثواب رشادت‌های ایشان در مکتب جهاد و شهادت نیز روزی ما بفرماید.»

انتهای پیام
captcha